Drugi dzień konferencji rozpoczął się od panelu dyskusyjnego pn.: „Energia w pojazdach wojskowych ‒ źródła, problematyka, przyszłość i innowacje”. Jego moderatorem był dr hab. inż. Lech Starczewski, prof. WITPiS, zaś w dyskusji wzięli udział: Radosław Gutowski, członek zarządu głównego Stowarzyszenia Elektryków Polskich, przewodniczący Polskiego Komitetu Elektromobilności i Magazynowania Energii SEP; prof. dr hab. inż. Andrzej Świderski, zastępca dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego ds. naukowych, dr inż. Stanisław Gawron, dyrektor Centrum Napędów i Maszyn Elektrycznych ‒ Sieć Badawcza Łukasiewicz – Górnośląski Instytut Technologiczny oraz dr inż. Marcin Szczepaniak, dyrektor Wojskowego Instytutu Techniki Inżynieryjnej. W trakcie tego panelu poruszono temat pojazdów wojskowych w aspekcie alternatywnych źródeł energii, takich jak hybrydy, pojazdy elektryczne i wodór, aby zmniejszyć zależność od tradycyjnych paliw oraz wyzwania związane z ich zaopatrzeniem i efektywnością energetyczną. Wskazano, iż przyszłość tej dziedziny wiąże się z innowacjami technologicznymi i integracją nowych systemów zarządzania energią, które mogą zwiększyć operacyjność i bezpieczeństwo wojskowych operacji.
Kolejnym punktem konferencji był pokaz statyczny i dynamiczny sprzętu wojskowego, który poprowadził płk dr hab. inż. Mariusz Wesołowski, prof. WITPiS, zastępca dyrektora Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej. Podczas tego pokazu zaprezentowano innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają zastosowanie w pojazdach wojskowych oraz nowoczesne technologie bezzałogowych systemów lądowych oraz powietrznych. Firmy „na żywo” prezentowały swoje osiągniecia, tj.: Huta Stalowa Wola S.A. (pojazd opancerzony HERON 6×6), MISTA Sp. z o.o. (transporter opancerzony ONCILLA), Rosomak S.A. (Lekki Pojazd Rozpoznawczy LEGWAN 4×4), MACRO-SYSTEM Sp. z o.o. (systemy bezzałogowe GNOM i UNL), Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej wraz z Auto Podlasie Sp. z o.o. (pojazd załogowo-bezzałogowy TAERO); EWT Automotive Polska Sp. z o.o. (ciągnik siodłowy Mercedes Benz ZETROS 3348 AS 6×6) oraz konsorcjum AMZ-KUTNO S.A., KenBIT Sp. z o.o., Akademia Sztuki Wojennej, PELIXAR S.A. i Wojskowy Instytut Medyczny (moduł ewakuacji medycznej MEWA MED).
W sesjach plenarnych zaplanowanych na ten dzień swoje osiągnięcia omówiły firmy: Hyundai Rotem Company, Hanwha Aerospace Europe Sp. z o.o, MACRO-SYSTEM Sp. z o.o., MMC Consulting Sp. z o.o., ARMIT Sp. z o.o., Miilux Poland Sp. z o.o, HOTTINGER, BRÜEL & KJÆR POLAND Sp. z o.o.
Ponadto, swoje referaty z zakresu innowacyjnych rozwiązań w obszarze techniki wojskowej wygłosili: dr inż. Stanisław Gawron – Sieć Badawcza Łukasiewicz – Górnośląski Instytut Technologiczny, ppłk dr inż. Robert Sosnowicz – WITPiS oraz dr inż. Marek Nowakowski – WITPiS.