ZAŁOGOWO-BEZZAŁOGOWY POJAZD WYSOKIEJ MOBILNOŚCI Z ZABUDOWĄ MODUŁOWĄ PRZYSTOSOWANY DO DESANTOWANIA TECHNIKĄ SPADOCHRONOWĄ.

Pojazd TAERO posiada możliwości poruszania się po drogach publicznych i bezdrożach w trybie załogowym (z kierowcą). Zależnie od sytuacji bojowej, zagrożeń militarnych oraz niemilitarnych pojazd może zostać przekonfigurowany w tryb bezzałogowy w krótkim czasie.

W TRYBIE BEZZAŁOGOWYM MOŻE REALIZOWAĆ FUNKCJE:
Jazdy w trybie zdalnego sterowania przez operatora;

  • odtwarzanie trasy zarejestrowanej w trybie jazdy załogowej lub zdalnego sterowania;
  • jazdy autonomicznej po zadanej przez operatora trasie;
  • jazdy w trybie „follow me” za piechurem jako „muł na koła” lub za innym pojazdem;
  • jazdy w trybie wahadłowym pomiędzy wyznaczonymi punktami;
  • operowania jako szpica w kolumnie marszowej;
  • jazdy w tandemie z pojazdem opancerzonym – mobilnym stanowiskiem sterowania;
  • zadań rozpoznania i obserwacji z użyciem dodatkowego wyposażenia np. głowicy obserwacyjnej;
  • realizacja misji z wykorzystaniem napędu elektrycznego- zredukowany ślad cieplny.

CENTRALNY SYSTEM STEROWANIA POJAZDEM

Pojazd wyposażono w Centralny System Sterowania Pojazdem oparty o jednostkę operacyjną wraz z niezbędną infrastrukturę informatyczną (IT), system precyzyjnej lokalizacji GPS wspomagany jednostką inercyjną IMU, sensory monitorowania otoczenia oraz rozwiązania mechatroniczne współpracujące z fabrycznymi mechanizmami platformy. System został wyposażony w moduł bezpieczeństwa autoryzujący dostęp do zarządzania pojazdem i jego zasobami. Łączność bezprzewodową zapewnia zespół radiomodemów wysokiej przepustowości danych umożliwiający przekaz sygnałów sterujących i wizji z minimalnymi opóźnieniami. Modułowa architektura umożliwia rozbudowę i integrację z dodatkowym modułami np. głowicą obserwacyjną, systemami uzbrojenia, systemami rozpoznania zagrożeń.

POJAZD WYPOSAŻONY JEST W PODWÓJNY NAPĘD:

wysokoprężny spalinowy (zasadniczy) oraz elektryczny (pomocniczy) do skrytego podejścia. Trwały, niezawodny i sprawdzony w Siłach Zbrojnych RP terenowy napęd na obie osie, sztywne mosty, blokady mechanizmów różnicowych, terenowe ogumienie wyposażone we wkładki dojazdowe, gwarantuje dużą dzielność terenową w trybie załogowym oraz bezzałogowym.

PRZYSTOSOWANY JEST DO:

  • desantowania techniką spadochronową;
  • transportu na pokładach statków powierzchnych,
  • transportu drogowego, kolejowego oraz morskiego,
  • transportu na zawiesiu pod śmigłowcem,
  • transportu ładunków na platformie ładunkowej z możliwością samozaładunku,
  • holowania przyczep lub trałów.

ZABUDOWA MODUŁOWA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ ORAZ POKŁADOWE ŹRÓDŁO ENERGII ELEKTRYCZNEJ DUŻEJ MOCY, UMOŻLIWIA WYKORZYSTANIE POJAZDU JAKO:

  •  pojazd rozpoznania inżynieryjno-saperskiego lub chemicznego;
  • nośnik systemów rozpoznawczych;
  • nośnik zdalnie sterowanych stanowisk strzeleckich;
  • nośnik zdalnie sterowanych wyrzutni rakiet przeciwpancernych;
  • nośnik dronów – kamikadze;
  • nośnik systemów do niszczenia dronów;
  • pojazd logistyczny;
  • pojazd do ewakuacji medycznej;
  • nośnik celów pozornych;
  • pasywne namierzanie celów z użyciem głowic obserwacyjnych 2-ch pojazdów.

ODPORNOŚĆ NA ZAKŁÓCENIA I DZIAŁANIE SYTUACJACH AWARYJNYCH:

  • możliwość zdalnej lub manualnej autodestrukcji;
  • możliwość przełączenia w tryb jazdy manualny – sterowany mechanicznie;
  • możliwość wykorzystania pojazdu jako banku energii;
  • możliwość wykorzystania jako mobilnego zespołu prądotwórczego;
  • możliwość jazdy po przestrzeleniu kół jezdnych;