ZAŁOGOWO-BEZZAŁOGOWY POJAZD WYSOKIEJ MOBILNOŚCI Z ZABUDOWĄ MODUŁOWĄ PRZYSTOSOWANY DO DESANTOWANIA TECHNIKĄ SPADOCHRONOWĄ.
Pojazd TAERO posiada możliwości poruszania się po drogach publicznych i bezdrożach w trybie załogowym (z kierowcą). Zależnie od sytuacji bojowej, zagrożeń militarnych oraz niemilitarnych pojazd może zostać przekonfigurowany w tryb bezzałogowy w krótkim czasie.
W TRYBIE BEZZAŁOGOWYM MOŻE REALIZOWAĆ FUNKCJE:
Jazdy w trybie zdalnego sterowania przez operatora;
- odtwarzanie trasy zarejestrowanej w trybie jazdy załogowej lub zdalnego sterowania;
- jazdy autonomicznej po zadanej przez operatora trasie;
- jazdy w trybie „follow me” za piechurem jako „muł na koła” lub za innym pojazdem;
- jazdy w trybie wahadłowym pomiędzy wyznaczonymi punktami;
- operowania jako szpica w kolumnie marszowej;
- jazdy w tandemie z pojazdem opancerzonym – mobilnym stanowiskiem sterowania;
- zadań rozpoznania i obserwacji z użyciem dodatkowego wyposażenia np. głowicy obserwacyjnej;
- realizacja misji z wykorzystaniem napędu elektrycznego- zredukowany ślad cieplny.
CENTRALNY SYSTEM STEROWANIA POJAZDEM
Pojazd wyposażono w Centralny System Sterowania Pojazdem oparty o jednostkę operacyjną wraz z niezbędną infrastrukturę informatyczną (IT), system precyzyjnej lokalizacji GPS wspomagany jednostką inercyjną IMU, sensory monitorowania otoczenia oraz rozwiązania mechatroniczne współpracujące z fabrycznymi mechanizmami platformy. System został wyposażony w moduł bezpieczeństwa autoryzujący dostęp do zarządzania pojazdem i jego zasobami. Łączność bezprzewodową zapewnia zespół radiomodemów wysokiej przepustowości danych umożliwiający przekaz sygnałów sterujących i wizji z minimalnymi opóźnieniami. Modułowa architektura umożliwia rozbudowę i integrację z dodatkowym modułami np. głowicą obserwacyjną, systemami uzbrojenia, systemami rozpoznania zagrożeń.
POJAZD WYPOSAŻONY JEST W PODWÓJNY NAPĘD:
wysokoprężny spalinowy (zasadniczy) oraz elektryczny (pomocniczy) do skrytego podejścia. Trwały, niezawodny i sprawdzony w Siłach Zbrojnych RP terenowy napęd na obie osie, sztywne mosty, blokady mechanizmów różnicowych, terenowe ogumienie wyposażone we wkładki dojazdowe, gwarantuje dużą dzielność terenową w trybie załogowym oraz bezzałogowym.
PRZYSTOSOWANY JEST DO:
- desantowania techniką spadochronową;
- transportu na pokładach statków powierzchnych,
- transportu drogowego, kolejowego oraz morskiego,
- transportu na zawiesiu pod śmigłowcem,
- transportu ładunków na platformie ładunkowej z możliwością samozaładunku,
- holowania przyczep lub trałów.
ZABUDOWA MODUŁOWA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ ORAZ POKŁADOWE ŹRÓDŁO ENERGII ELEKTRYCZNEJ DUŻEJ MOCY, UMOŻLIWIA WYKORZYSTANIE POJAZDU JAKO:
- pojazd rozpoznania inżynieryjno-saperskiego lub chemicznego;
- nośnik systemów rozpoznawczych;
- nośnik zdalnie sterowanych stanowisk strzeleckich;
- nośnik zdalnie sterowanych wyrzutni rakiet przeciwpancernych;
- nośnik dronów – kamikadze;
- nośnik systemów do niszczenia dronów;
- pojazd logistyczny;
- pojazd do ewakuacji medycznej;
- nośnik celów pozornych;
- pasywne namierzanie celów z użyciem głowic obserwacyjnych 2-ch pojazdów.
ODPORNOŚĆ NA ZAKŁÓCENIA I DZIAŁANIE SYTUACJACH AWARYJNYCH:
- możliwość zdalnej lub manualnej autodestrukcji;
- możliwość przełączenia w tryb jazdy manualny – sterowany mechanicznie;
- możliwość wykorzystania pojazdu jako banku energii;
- możliwość wykorzystania jako mobilnego zespołu prądotwórczego;
- możliwość jazdy po przestrzeleniu kół jezdnych;