W dniu 04 lipca 2024 roku odbyła się publiczna obrona pracy doktorskiej mgr. inż. Marcina MIETENIA pt.: „Badania obciążeń dynamicznych działających na pojazd wywołanych profilem drogi o różnej nawierzchni. Promotorem pracy doktorskiej był dr hab. inż. Przemysław Simiński – prof. WITPiS, a promotorem pomocniczym ppłk dr inż. Jarosław Kończak. Recenzentami rozprawy doktorskiej byli: dr hab. inż. Jerzy Jackowski – prof. Wojskowej Akademii Technicznej oraz dr hab. inż. Jarosław Seńko – prof. Politechniki Warszawskiej na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych.
Doktorant rozpoczął działania zmierzające do sporządzenia rozprawy doktorskiej w 2019 roku. Praca poświęcona jest tematyce badawczej w zakresie dynamiki pojazdu poruszającego się po różnych podłożach, często odkształcalnych. Takie warunki ruchu pojazdu powodują tworzenie wymuszeń na elementy układu jezdnego oraz zawieszenia, które ulegają najczęstszym uszkodzeniom. Doktorant dokonał analizy: przejezdności terenu, kwalifikowania uszkodzeń eksploatacyjnych, a także zbudował model matematyczny pojazdu, przy pomocy którego wykonał symulacje ruchu, uzyskując zadowalającą zgodność z wynikami badań na rzeczywistych obiektach technicznych. Utylitarnym osiągnięciem pracy doktorskiej jest odpowiednio dobrana metoda pomiaru odkształceń podatnego podłoża, na które oddziałuje układ jezdny pojazdu.
Rada Naukowa Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych na posiedzeniu w dniu 19 września 2024 r., na wniosek Komisji Doktorskiej przyjęła Uchwałę nr 02/D/ITWL/2024 z dnia 19.09.2024 r., na podstawie której nadała mgr. inż. Marcinowi MIETENIOWI stopień naukowy doktora nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria mechaniczna w zakresie: badania i eksploatacja pojazdów.